torstai 10. toukokuuta 2012

Me Ihanat Naiset


Ihanat naiset - tauti ku tauti, Naiset Rocks ♥ Voimia 

*vammaisena*naisena ystävieni kanssa kuntoutuksessa pohdimme tätä asiaa paljonkin ja se herätti pitkät ja mielenkiintoiset keskustelutuokiot. Millaisiin tilanteisiin esim vaatekaupoissa olimme törmänneet jne... 
Palvelemattomuuteen kosmetiikkaosastoilla jne.... 

Tietenkin ystäväni, jotka liikkuvat esim pyörätuolin kanssa ovat saaneet/joutuneet kokemaan voimakkaampia ja värikkäämpiä ennakkoluuloja ja ennakkokäsityksiä. 

Päätöksemme, jossa pysymme: 
Leuka pystyyn, hymy huulille, hameenhelmat heilumaan ja korut kilisemään 

<3 Here we comes 


...siis väheksymättä miehiä yhtään, mut monesti törmää ajatukseen 'terveiden' osalta, et 'vammainen' nainen ei 'saisi' näyttää naiseliselta, vaateosastolta pitäs hakee esim verkkareita ja 'telttoja', koruista ja meikeistä puhumattakaan....


JA MEHÄ OLLAAN NAISIA JA YLPEITÄ SIITÄ ♥


Harnes-ihmisenä, tunnen nää ms-jutut omikseni, niin samalaista elämää tässä vietetään, ja onneni on ollut tutustua Maskussa kuntoutuksesa ollessani moniin teistä, ja myös monenkirjavaan harnes-joukkoon. Mä oon Dr.House-tapaus, eli 'omaaryhmää' ei oo, mut ME OLLAAN YHTÄ SUURTA PERHETTÄ, niin mä koen.
Tsemppiä ja jaksamista meille kaikille, ja pieniä positiivista energiaa antavia asioita löytyy jokaisesta harmaastakin päivästä. 
Ja vielä Mirvalle (mun eka kämppis Maskussa) ja Sinikalle kiitos ja tsempit.

Siis harnes = harvinainen neurologinen sairaus....mä oon siis erittäin harvinainen kun diagnoosia ei ole edes löydetty, mut 'oirediagnoosina' Ataxia (episodiallinen). 


MS-tautia sairastavat Sinikka Myllyoja ja Mirva Jänesaro muistuttavat, ettei MS-tauti tartu, sillä se on etenevä keskushermostosairaus, jonka oireet ovat yksilölliset.


***

Vammaisen naisen ostoksia ja käsitöitä.....ihania asioita ja kauneutta ympärille ....
<3


1 kommentti:

Suklainen kirjoitti...

ihana ja pirteä blogi tämä <3 kahvinen.blogspot.com